Croagunk
New Member
Groak - lvl 7
|
Post by Croagunk on Sept 22, 2010 14:54:24 GMT 1
Groak lod sine hænder falde. Denne Growlithe var tydeligvis ingen fare. At den havde sat ild i sig selv var en ganske god indikator på at den umuligt ville kunne skade ham. I hvertfald ikke med vilje. 'Angrebet' havde da været ganske kraftigt, men det var frontalt og forudseligt. Det burde ikke være svært at undvige.
Nu var problemet dog bare at hans argumentation, for hvorfor de to andre pokémoner skulle tage ham med, var faldet til jorden da der ikke var nogen umiddelbar fare. Og Spearowen holdte stadig øje med alle hans bevægelser. Han kunne vel ikke forvente andet af en flyve-type. De var kendt for deres årvagenhed når de skulle finde bytte fra luften. Pludselig indså han at Spearowen ikke havde fløjet endnu. Ikke engang da der var gået ild i pelsen på Logi eller hvad det end var den kaldte sig.
"Som jeg var ved at sige tidligere, hedder jeg Groak. Kamp og gift er mit speciale" sagde han og afsluttede med et lavt kvæk.
|
|
|
Post by Growlithe -Logi- on Sept 22, 2010 20:02:10 GMT 1
Nu følter logi sig virkelig utilpas på grund af de andre's kommentarer, bestemt på grund af spearowen. han tænker at han lige så godt kunne at blive venner med dem i stedet og skulle lige til at sige noget på croakgunken begyndte og så beslutter han for at se tingende lidt an og skal lige til at gå lidt tættere på da han opdaager hvor ondt han egentlig har efter hans mindre uheld. Og lægger sig istedet ned og lytter
|
|
Nidorino
New Member
Nid - lvl 16
|
Post by Nidorino on Sept 22, 2010 23:06:01 GMT 1
Bliver ikke overrasket over Spears kommentar. Bliver næsten lettet over hans hånlige stemme. Det betyder at han er i godt humør, og vigtigst af alt: at jeg forhåbentlig ikke skal stå til regnskab for min fejltagelse. Det skænderi kunne muligvis havde udviklet sig til, at vi gik hver vores vej. Jeg har ikke lyst til at miste min bror. Ikke nu. Ikke så tidligt. Jeg ryster svagt mit hoved for at få renset ud i mine tanker og vender min opmærksomhed mod, hvad var det han hed? .....Groak?, som står foran os. Jeg prøver på at gennemskue ham. Man kan aldrig være for forsigtig. Han virker raskere end den sidste Pokémon, vi stødte på. Ingen indsunkne øjne. Ingen slatten hud. Ingen mærkelige lyde og uforståelige sætninger. Og så virker det som om, han har et mål. Et mål jeg kan relatere til. Noget andet end denne Logi. Skæver kort over til Growlithen lidt væk. Ham kan jeg virkelig ikke gennemskue. Jeg kan ikke se hans mål. Han har noget gåpåmod, ja næsten dumdristighed og spontanitet, jeg slet ikke kan sætte mig ind i. Så er Groak lettere at forstå. Efter min mening er han ude på enten at følge os i vores færd grundet uønsket tvang til at være alene og sårbar, eller også er han lige så syg i hovedet som den sidste, bare bedre udklædt og venter på det bedste tidspunkt til at slå os alle ihjel. Da er da to ting, man kan relatere til.
Jeg sukker svagt. Men hva' pokker. På den anden side, jo flere jo bedre og jeg ved, at både Spear og jeg vil holde et vågent øje med ham. Og det er jo ikke ligefrem ford,i hans gift vil være super effektivt. Jeg står lidt og grubler over det. Ser over på Spear. Ser tilbage på Groak og så over på Spear. Til sidst tilbage på Groak.
Føler mig i en hævet position. "Hvordan kan vi være sikre på, at du ikke bliver en klods om benet?" Har fuldstændig for mig selv næsten valgt at han skal med, helt uden at tage hensyn til hvad Spear mener om det.
|
|
Spearow
New Member
Spear - lvl. 17
|
Post by Spearow on Sept 23, 2010 7:10:28 GMT 1
Da Growlithen ikke har i sinde at give mig det ekstra nummer jeg bad om, bliver jeg en smule skuffet – det kunne ellers have været morsomt at se en anden pokémon gøre sig selv til grin to gange i træk. Jeg trækker let på skuldrene og lader det ligger uden yderligere at kommentere på den uheldige pokémons forestilling. For noget andet har taget min opmærksomhed: Groak. Vil han virkelig stadig følges med os? Også efter at jeg så udtrykkeligt havde bedt ham om at forsvinde? Jeg er skeptisk overfor ham. Der er noget ved hans smil, hans attitude der ikke tiltaler mig. Han har alt for meget selvtillid. Han duer ikke ind i min selvopfattelse. Også Nid ser ud til at have svært ved at finde ud af, hvad han skal stille op. Jeg tripper lidt fra klø til klø, på den bløde, men faste jord. Jeg stoler bestemt ikke på denne store poison-type af en pokémon, og jeg fastslår med mig selv, at jeg ikke har brug for andre til at ’beskytte’ mig. Derfor gør Nid’s spørgsmål til Croagunken mig glad – det var præcis noget af dét, jeg også selv gerne ville vide, da jeg selv mistænker Groak for at ville blive en stor byrde. Jeg har en stor lyst til at gøre tingene fuldstændig klart for Groak: Du skal ikke tro du kan komme her..! , men jeg holder igen på min kommentar så godt jeg kan, for i stedet at høre hans egen *fantastiske* begrundelse på, hvordan han mener at han vil kunne ’hjælpe’ os – ud over kamp og gift. For dét har vi jo selv masser af! Jeg borer mit skarpe blik ind i ham, for indirekte at indikere, at han ikke er godkendt i min optik.
|
|
Croagunk
New Member
Groak - lvl 7
|
Post by Croagunk on Sept 24, 2010 13:27:40 GMT 1
Han ville have skåret en grimasse hvis ikke det ville have slået det sidste søm i hans sags ligkiste. Han lagde sin arme over kors. Der var ikke stor sandsynlighed for at møde en pokémon han, som kamp-type, kunne hjælpe med. Gift havde de allerede og Spearowen ville sagtens kunne klare ham. Det ville Nidoranen egentlig nok også. Han følte de begge var stærkere end de så ud til at være.
Han lød hurtigt sine øjne glide hen over Growlithen. Den havde lagt sig ned og så ikke ud til at være yderligt interesseret i hvad der ville ske med ham. Han var heller ikke interesseret i den, men hvis de ikke godtog hans tilbud kunne han muligvis få sig selv til at arbejde sammen med den. Den ville sikkert være en god distrahering hvis de kom op mod noget de ikke ville kunne klare.
Og hvis det heller ikke gik måtte han vel bare drukne i mosen.
Han trak på skuldrene. "Der må i vel bare tage mit ord det."
|
|
|
Post by Growlithe -Logi- on Sept 24, 2010 17:34:19 GMT 1
ligger stadigvæk og lytter, men han ser tingende an
|
|
Nidorino
New Member
Nid - lvl 16
|
Post by Nidorino on Sept 25, 2010 10:11:04 GMT 1
Jeg har bestemt mig. Jeg hader at skulle forholde mig til fremmede, men Groak virker god nok og desuden bliver følelsen af at jeg mangler en flok ved med at rumstere i mit hovede. Jeg kan godt mærke Spears negativitet over for ham, men jeg er egentlig ligeglad. Jeg skal nok få Spear til at indse at vi nok kommer til at skulle få brug for ham. Der er noget følelseskoldt og seriøst over ham der både giver mig kuldegysninger og får mig til at se ham som et godt flokmedlem. Ja jeg kan rigtig godt lide ham. "Mit navn er Nid og det her er Spear" slår poten ud imod Spear for at indikere hvem jeg snakker om. "Jeg synes at vi skal give dig en chance. Du kan få lov at følge med os." Nikker anerkendende til Groak.
|
|
Spearow
New Member
Spear - lvl. 17
|
Post by Spearow on Sept 25, 2010 14:05:34 GMT 1
Jeg bliver meget forarget og stødt. Både over Nid’s valg og også over at han automatisk går ud fra at jeg er enig med ham og derfor også præsenterer mig. Nid er åbenbart ganske begejstret for denne Groak… Jeg kan mærke at en ny vrede bobler op i mig – selvom jeg ikke vil indrømme det overfor mig selv, var jeg begyndt at se Nid som en form for partner. Og Groak passer bestemt ikke ind i det partnerskab, ifølge mig… Så dét at han vælger ham, frem for mig, får mit sind til at gå i selvsving. ”Jeg har ikke sagt god for dette, Nid! Jeg synes ikke vi har brug for ham! Han er nyttesløs!” Jeg tager et lille skridt bagud, for at lægge fysisk afstand mellem mig og de to poison pokémons. ”Hvis han kommer med, så er jeg den der er fløjet!” skræpper jeg, mens jeg spreder mine vinger for at vise at jeg er seriøs. Det går op for mig, at smerten i min vinge er aftaget kraftigt! Det ville stadig gøre ondt, hvis jeg anstrængte mig for meget, men de værste smerter fra slaget ser ud til at være væk. Jeg har glemt alt om Growlithen, men han og hans numre betyder heller ikke noget for mig lige nu. Her er min egen situation langt vigtigere for mig. Jeg ser på Nid og Groak med hårde øjne. Mest på Nid. Jeg håber at han vil være på min side. Men jeg er i tvivl. Han virker som om at han foretrækker denne anden, fremmede pokémon…
|
|
Croagunk
New Member
Groak - lvl 7
|
Post by Croagunk on Sept 27, 2010 21:54:02 GMT 1
Groak sukkede. Muligvis var det på grund af træthed at denne flyve-type var begyndt at opføre sig sådan. Måske var det mangel på mad eller vand. Eller også var dens nerver så tyndslidte at den ikke vil have nogen til at sige sig imod. Groak tog et skridt frem mod fuglen.
"Hør her, Spear eller hvad det nu var du kaldte dig." sagde han bryskt. "Inden du begynder at komme op at toppes med din ven her, så lad mig sige en ting. Ja, jeg er ikke god til at samarbejde og arbejder helst alene, men det nytter ikke noget her."
Han rejste en finger og pegede på Spear. "Du skal være glad for at have en ven som Nid." Jeg tror da han hed Nid... "Han er en af de typer der kan samle en flok omkring sig, fordi han TROR på dem. Han er en af de typer der lettere overlever i en verden som denne, ulige dig og mig. Hvis man er alene har man ingen chance hvis en stærkere modstander kommer frem. Hvis man er flere er der taktiske muligheder til at gøre kampen mere lige."
Han slog armene ud for at tydeliggøre sin pointe.
"Se på mig, fugl. Det kan meget vel være du undervudere mig. Som modstander vil jeg bare udmatte jer og gøre jer til et lettere bytte. Som medsammesvoren kan jeg hjælpe. Så slå vingerne ned, klap næbbet og lyt til din ven. Eller prøv lykken og se om du kan slå mig ihjel inden du bliver forgiftet."
Han lagde igen armene over kors og stirrede intenst på Spear. Han havde allerede glemt alt om Growlithen.
|
|
|
Post by Growlithe -Logi- on Sept 28, 2010 7:10:37 GMT 1
efter at have observeret de tre andre pokemoner's mindre drama udspille sig, fårstod jeg endelig situationen og tænkte at det jo egentlig nok ville være en god ide at have en flok i den her øde verden. Jeg rejser mig op og lunter over til de andre "øhm, unskyld mig. Men kan jeg også komme med vis det er. Min næse er blandt de beste blandt pokemoner, så jeg kan være til nytte for jer... " jeg kom i tanke om hvordan det lugtede her omkring, og at jeg havde slået lugte sansen af "...vis vi kommer ud her fra, min næse kan ikke fungere med den stank. Og vis i ikke kan lide os efter noget tid, så kan vi jo bare gå vært til sit." jeg syntes selv at det er nogle ret gode argumenter og håber på det beste.
|
|
Nidorino
New Member
Nid - lvl 16
|
Post by Nidorino on Sept 28, 2010 19:35:04 GMT 1
(Jeg vil gerne have lov til at blive rykket, så jeg skriver min besked efter Groak, hvis det er i orden? ^^; )
|
|
Spearow
New Member
Spear - lvl. 17
|
Post by Spearow on Sept 28, 2010 20:45:29 GMT 1
(Så nu er rækkefølgen: Spear, Groak, Nid, Logi? :3)
Croagunk’ens måde at tale til mig på gør ikke min opfattelse af ham synderligt bedre. Og det kan ses på udtrykket i mine øjne, som bliver mere indædt. Jeg hader at blive talt ned til, på den måde…. Alle mine tanker ryger gennem min hjerne på et split sekund: Groak’s tale rører dog ved min hukommelse. Øjeblikke hvor Nid og jeg har været lige ved at skille vores veje – men alligevel blevet sammen til sidst – strømmer gennem mit lille hoved. Og det går op for mig, at Nid’s beslutninger tit har været vellykkede og til min fordel. Måske har Nid også ret denne gang? Måske er denne pokémon et godt valg? Selvom jeg ved, inderst inde, at jeg har tabt denne diskussion, er der noget i mig, der bare nægter at give op. Der nægter at give denne Mr Smart lov til at få ret… For hvad ved han egentlig om mig? Om os? Hvordan kan han komme her og påstå, at jeg ikke handler korrekt? Jeg respekterer Nid, og jeg er enig med den fremmede pokémon i, at Nid har vist sig som en god partner. Men ham Groak’s måde at tiltale og omtale mig på, behager mig ikke det mindste. Det er som om at han føler at han er mig overlegen!
Han er simpelthen for meget! Jeg har fået nok! Jeg vil kunne klare den bedrevidende Croagunk til hver en tid! Jeg ignorerer hans ordrer og tager i stedet imod hans udfordring. Jeg tænker ikke på konsekvenserne. De er ligegyldige for mig i dette nu. Jeg basker så hurtigt jeg kan, med mine små vinger, ignorerer den regelmæssige smerte der endnu er i den venstre, og letter fra mosens gyngende, mudrede jord. Jeg er ikke så hurtig, som jeg normalt ville have været – og både mørket og trætheden er til hinder for mig. Jeg kommer kun omtrent en meter op i luften, men det er nok for mig til at kunne sætte et angreb ind mod den opblæste tudse af en pokémon. Med noget, som for mig, føles som lynets hast, farer jeg imod min modstander med fremstrækte kløer, i håb om at overraske ham og få de gule, nedladende øjne flået ud…!
(Omg, sorry Growlithe D: Jeg hader når jeg bliver nødt til at ignorere nogle, fordi min character er for selvoptaget til at lægge mærke til gode råd og folk omkring ham TTwTT .. Og jeg ved at du ikke vil have at man undskylder o___o så.. *dilemma*)
|
|
Croagunk
New Member
Groak - lvl 7
|
Post by Croagunk on Sept 28, 2010 21:33:53 GMT 1
Groak mente han var heldig. Hvis den forbandede fugl havde været meget hurtigere havde han nok mistet et øje. Heldigvis havde den taget lidt tid om at komme i luften. Og dette var nok til at en med hans instinkter kunne gøre sig klar til et angreb, samt undvige det. Havde det virkelig ramt hans øje var hans kamp evner faldet en del.
Da Spear var begyndt at lette havde han hurtigt taget sin normale kampposition: Vende sin venstre side til modstanderen for at kunne få stærkere højre slag ind samt lettere kunne undvige til siden mod frontale angreb. Og da dette angreb var sådan et af slagsen sprang han behændigt til siden da Spear dykkede mod ham.
"Så dit valg er altså at dø en langsom død med gift?" sagde Groak. "Tjah. jeg ville nok have valgt det samme." Groak afsluttede sætningen med et højt og dybt kvæk mens han igen indtog sin positur. Han fingre begyndte at lyse og ventede på Spearowen skulle angribe igen. Hvis jeg ikke tager meget fejl kan den ingen afstands angreb. Hvis jeg bare timer mit angreb korrekt burde jeg kunne afgøre det i et slag ved at udnytte hans egen fart... I hvert fald i teorien.
Han havde bestemt ikke lyst til at tænke over de skader den kunne forvolde hvis hans timing var bare en lille smule ved siden af.
|
|
Nidorino
New Member
Nid - lvl 16
|
Post by Nidorino on Sept 29, 2010 0:31:59 GMT 1
(tusind tak fordi jeg måtte >w<)(undskyld Logi QwQ) (Lang besked er meget lang <w<.... føler lidt jeg er kommet til at styre det næste lange stykke af handlingen.... det må i unskylde QwQ) (Heavy wall of text.... FOR REAL!! XDDD )
Dette var slet ikke meningen. Jeg hører Logi tale i det fjerne, men mine døve ører opfanger kun svagt det han siger, da min hjerne er fuldt fokuseret på den fatale handling, Spear er igang med at udføre. Han angriber virkelig. Jeg er som lammet. Groak undviger heldigvis. Men det er som om, det ikke var nok. I mit hoved virker, dét som de har gang i, fuldstændig meningsløst. Der er meget vigtigere ting at tage hensyn til end at begynde at prøve på at dræbe hinanden. Mareridts lignende billeder af Dunsparcen hjemsøger mig stadig, og frygten for de sorte monsterskygger her i mosen ligger og bobler i bunden af min mave. Nej dette er det dårligste tidspunkt at begynde at slås på. Jeg ser Groak stille sig klar til at modtage endnu et angreb. Men pludselig siger han noget, der får det til at sige klik i hovedet på mig.
"DET kan du lige vove på!" Går langsomt hen mod ham med sænket horn og vredt blik. "Hvis du så meget som lægger en hånd på min bror, bliver han ikke den eneste, du skal bekymre dig gevaldig meget om!" Hvæser til ham med blottede tænder. Er så ophidset at jeg slet ikke lægger mærke til, at jeg lige har udtalt mig om mit indre syn på Spear. Alt dette gør mig så vred. Alt deres had. Alle deres dumheder og bagateller. Alt det idioti de er igang med at fremføre. Standser op og vender mine vrede øjne i et ryk mod Spear "Og du kommer ned! Lige NU!! Jeg gider ikke, at der bliver mere bøvl med din vinge!!" Jeg ved ikke engang, om de hører hvad jeg siger. Det er lige meget. Hvis ikke de vil lytte, kan jeg intet gøre. Jeg syder. Min vejrtrækning begynder langsomt at gå hurtigere, i takt med alle de tanker der koger inde i min hjerne. Jeg bobler over. "Er i dumme eller hvad!??!" Kan ikke lade være, med halvt at skrige det ud. "Hvad i alle ildens lidelser er det, i tror, i laver?!" Ser skiftevis fra Spear til Groak. "Jeg er fuldstændig ligeglad med, om i ikke kan lide hinanden! Det sidste vi mangler nu, er at der er en der bliver såret så meget, at vi bliver nødt til at bære ham!! Hvis i så gerne vil dø, så vent i det mindste til vi møder en af de store, halvtopløste, sindsyge, mindfuckede monstre!" Jeg giver mig selv et pusterum til at få vejret igen. Mit raserianfald er så småt begyndt at dale, og jeg falder langsomt ned. Lader lige blikket gå fra den ene til den anden, for at se hvilken effekt mine ord har. Jeg er dog stadig sur. Ser over på Spear. Tager nogle få skridt hen imod ham og taler med så lav en stemme, at han forhåbentlig kun lige nøjagtig kan høre mig. "Hvis der er noget tidspunkt, jeg har brug for dig.... bror... så er det lige nu og lige her. Så du vover på at rende af og lade mig i stikken. Jeg ønsker ikke at møde sådan et monster som Dunsparcen igen, så alene som vi var!" Ser intenst på ham og håber, at han forstår. Lidt akavet med det med bror. Men én gang ude af min mund, altid fremover ude af min mund. Vender mit hoved mod Groak. "Jeg vil utrolig gerne have dig med. Og jeg håber at jeg kan få snakket Spear med på det. Men jeg vil bede dig om at ændre din attitude mod min familie, mens du er med os." Sender spear et kort blik, inden jeg vender mig mod Logi "For mit vedkommende gælder det samme for dig. Du må gerne komme med." Ser en sidste gang fra Groak til Spear. "Hvis i så gerne vil kæmpe, så vælg for fucks sake et tidspunkt hvor det ikke går ud over alle os andre!" Jeg sætter mig ned og lukker øjnene. Bliver pludselig så udmattet.
|
|
|
Post by Growlithe -Logi- on Sept 29, 2010 10:35:30 GMT 1
(ARGH! for mange folk der unskylder! *Logi is confused, Logi hurts himself in cunfusion*) (YAY! Go Nid!)
jeg springer forskrækket tilbage og kigger lamslået på de to pokemoner da de begynder at slås, det havde jeg ikke troet ville ske. "de er jo dummere end mig!" mumler jeg til mig selv.
Nu begynder Nid at råbe op får jeg endnu et shock og rygger et par skrit tilbage og snubler i noget græs. Jeg er glad da Nid siger at han gerne vil have mig med.
|
|